Метакогнітивні здібності (лат. шеіа - зверх, над, содпіііо - пізнання, вивчення, усвідомлення) - особистісні здібності до «усвідомлення» стратегій і методів когнітивності .
Когнітивність - термін, що позначає здатність до розумового сприйняття і
переробки зовнішньої інформації. Термін «когнітивний» також використовується
в ширшому сенсі, позначаючи сам «акт» пізнання або самопізнання. Поняття «когнітивні
процеси» часто застосовували до таких процесів як пам'ять, увага, сприйняття,
дія, прийняття рішень і уява. Емоції традиційно не відносять до
когнітивних процесів. Цей поділ тепер вважається великою мірою штучним, а
тому проводяться дослідження цього питання.
Основні мисленнєві операції :
^ Аналіз - процес розчленування
предмета або явища на складові частини. В основі аналізу лежить наше
прагнення пізнати предмет глибше за допомогою вивчення кожної його частини
окремо.
^ Синтез - отримання єдиного
цілого з окремих складових частин. Аналіз і синтез у мисленні взаємозв'язані.
Синтез без аналізу приводить до механічного розуміння цілого до суми його
частин, також неможливий аналіз без синтезу.
^ Порівняння - встановлення
схожості або відмінності між об'єктами мислення. У процесі порівняння
виявляються ті чи інші властивості предметів і явищ.
^ Узагальнення - це виділення
спільного і головного, що може бути характерним для певного кола предметів і
явищ. Узагальнення може відбутися шляхом порівняння, при якому виділяються
загальні якості, які є предметом узагальнення в елементарних формах мислення.
У вищих формах узагальнення розкриваються відносини, зв'язки і закономірності.
^ Абстракція - відокремлення
яких-небудь ознак об'єкта, що вивчається, без врахування його неістотних
сторін і ознак.
^ Конкретизація - розкриття певного поняття на прикладі реально існуючого в
об'єктивному світі предмета, явища.
|
вторник, 29 сентября 2015 г.
Подписаться на:
Комментарии к сообщению (Atom)
Комментариев нет:
Отправить комментарий